بررسی گوشی گلکسی A02
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

نقد و بررسی گوشی گلکسی A02

شرکت سامسونگ یکی از کمپانی‌های قدرتمندیست که نه تنها گوشی پرچمدار بلکه گوشی‌های میان‌رده و مقرون به صرفه نیز تولید می‌کند که هر دسته از این گوشی‌ها، مخاطب خاص خود را در بر می‌گیرد. گوشی گلکسی A02 یکی از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی این کمپانی بوده که در ژانویه 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی با چیپست مدیاتک MT67، باتری 5000 میلی آمپر و دوربین 13 مگاپیکسل از پس بسیاری از نیازهای روزانه‌ی کاربران خود بر آمده و در بین گوشی‌های مقرون به صرفه، حرفی برای گفتن دارد. برای بررسی بیشتر این گوشی جذاب با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

به وضوح مشخص است که کمپانی سامسونگ قصد اجرای ظرافت در گوشی گلکسی A02 نداشته است؛ این را از خطوط کاملا مورب و بزرگ طراحی شده در صفحه پشت بدنه‌ی گوشی می‌توان تشخیص داد.

بدنه پشتی این گوشی تماما از پلاستیک بوده که برای کاهش هزینه، از کیفیت چندان قابل توجهی برخوردار نیست. دو لنز دوربین نیز در یک ماژول مستطیل شکل در پنل پشتی جای گرفته است. فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستیک مات بوده که ردی از اثر انگشت به روی آن باقی نمی‌ماند. در قسمت پایینی فریم، یک درگاه میکرو USB ، یک میکروفون و اسپیکر و جک 3.5 میلی متری دیده شده؛ در سمت راست فریم دکمه‌های ولوم کم و زیاد کردن صدا و پاور طراحی شده؛ در سمت چپ فریم نیز خشاب سیم کارت‌ها جای گرفته‌اند.

صفحه نمایش گوشی گلکسی A02 به صورت کاملا تخت طراحی شده و از جنس شیشه می‌باشد. این گوشی در ابعاد 6.5 اینچ طراحی شده و صفحه نمایش 81.9% از ابعاد بدنه را به خود اختصاص داده و می‌توان گفت تقریبا لبه‌های صفحه نمایش بسیار ضخیم است. دوربین سلفی در یک ناچ قطره‌ای جای گرفته و یک اسپیکر بزرگ نیز در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

این گوشی 206 گرم وزن داشته که برای یک گوشی مقرون به صرفه کمی سنگین محسوب می‌شود. با این حال این گوشی به راحتی در دستان افراد مختلف به خوبی جای گرفته و می‌تواند تجربه‌ی جالبی از کار کردن با این گوشی را برای کاربر به همراه بیاورد.

 

 

 

صفحه نمایش گوشی گلکسی A02

در صفحه نمایش یک پنل IPS تعبیه شده که از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل و تراکم 270 پیکسل در هر اینچ می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای استفاده روزمره و وبگردی باشد. تشخیص رنگ‌ها در این صفحه نمایش قابل قبول بوده اما قابل مقایسه با میان‌رده‌های قدرتمند نیست؛ عمق رنگ‌ها به خوبی مشخص است و باعث می‌شود که رنگ‌ها از شفافیت خوبی برخوردار باشند.

مقدار روشنایی صفحه نمایش نیز در روشنایی روز و در نور مستقیم کاملا مناسب بوده و صفحه نمایش به خوبی دیده می‌شود و در نور شدید نیز کاربر دچار مشکلی نمی‌گردد. به طور کلی می‌توان گفت گوشی گلکسی A02 از یک صفحه نمایش معقول و قابل قبول برخوردار بوده و با توجه به قیمت آن، ایرادی بر این صفحه نمایش وارد نیست.

 

سخت افزار

در گوشی گلکسی A02 یک چیپست مدیاتک MT6739 قرار گرفته که برای استفاده روزمره و نصب برنامه‌های سبک و نیمه سنگین مناسب است اما برای اجرای بازی‌های سنگینی مانند Call of duty این چیپست پاسخگو نبوده و به زحمت می‌تواند چنین بازی را در پایین‌ترین کیفیت اجرا کند. پردازنده گرافیکی این گوشی PowerVR GE8100 بوده و پردازنده‌ی مرکزی از نوع Quad-core 1.5 GHz Cortex-A53 می‌باشد.

به طور کلی می‌توان گفت پکیج سخت افزار این گوشی اگرچه مناسب گیمرها و اجرای بازی‌های سنگین نیست اما برای اجرای برنامه‌های نیمه سنگین و سبک مناسب بوده و به خوبی از عهده آن بر می‌آید و عملکردی پایدار و قابل قبولی در این زمینه دارد. برای رابط کاربری گوشی گلکسی A02 ، از رابط کاربری معروف سامسونگ یعنی one UI استفاده شده که محیطی بسیار کاربر پسند داشته و مخاطب به راحتی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند و اگر کندی یا لگ در آن کمتر گردد، حتی می‌تواند رابط کاربری مورد علاقه مخاطب نیز شناخته شود.

گوشی گلکسی A02 از هیچ حسگر خاصی برای امنیت این گوشی استفاده نمی‌کند و کمپانی سامسونگ، حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره برای این گوشی در نظر نگرفته است و برای امنیت آن باید از پترن یا پسورد استفاده کرد.

 

دوربین Galaxy A02

گوشی گلکسی A02 از دو لنز برای دوربین پشتی برخوردار بوده، که دوربین اصلی آن 13 مگاپیکسل واید با گشودگی دیافراگم 1.9 و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم 2.4 تشکیل شده است. در دوربین اصلی، رنگ‌ها به همان خوبی که در واقعیت هستند به تصویر کشیده می‌شود اما دوربین توانایی تشخیص جزئیات زیاد را ندارد. همچنین نوردهی این دوربین قابل توجه نبوده و شارپنس آن اگرچه عملکرد قابل قبولی دارد اما می‌توانست بسیار بهتر عمل کند.

گوشی گلکسی A02 در صورت نوردهی مناسب می‌توان عکس‌های خوبی به ثبت رساند اما در نور کم یا در شب، تصاویر نویز زیادی داشته و رضایت بخش نیستند. فوکوس در این دوربین به سختی انجام می‌شود اما در صورت فوکوس به روی سوژه می‌تواند سوژه را به خوبی به تصویر بکشد. علاوه بر آن این دوربین از قابلیت فیلم برداری 1080 در 30 فریم بر ثانیه برخوردار است که گرچه استابلایزر کمی ضعیف عمل می‌کند اما می‌تواند برای ضبط فیلم به صورت روزمره رضایت بخش باشد.

در پنل جلویی، یک لنز 5 مگاپیکسل برای دوربین  سلفی در نظر گرفته شده که تنها توانایی ثبت تصاویر دارد و برای داشتن تصاویر سلفی خوب، باید از نوردهی مناسبی استفاده کرد. به طور می‌توان گفت در این بازه قیمت، دوربین گلکسی A02 عملکردی مناسب و رضایت بخش داشته و می‌تواند نیاز کاربر خود را به خوبی برطرف نماید.

 

باتری گوشی گلکسی A02

باتری استفاده شده در گلکسی A02 یک نقطه قوت در این گوشی محسوب می‌شود. باتری لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 5000 میلی آمپر منبع انرژی این گوشیست که کاربر را برای مدت بیش از یک روز از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند. شرکت سامسونگ برای شارژ گوشی گلکسی A02 یک آدابتور 10 وات در نظر گرفته که برای شارژ کامل به بیش از 2 ساعت زمان نیاز است. شاید اگر این گوشی از قابلیت فست شارژ برخوردار بود این زمان به کمتر از یک ساعت و 30 دقیقه کاهش می‌یافت.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A02 با حافظه داخلی 32 و 64 گیگابایت به بازار عرضه شده که به کمک micro SD این مقدار حافظه را می‌توان افزایش داد؛ همچنین دارای رم 3 گیگابایت است که می‌تواند از پس پردازش بسیاری از اطلاعات بر آید. این گوشی تنها در رنگ‌های مشکی و آبی تولید و به بازار عرضه شده است.

 

 

 

 

ارزش خرید

گوشی گلکسی A02 در زمان عرضه 125 دلار قیمت گذاری شده و از رقبای این گوشی می‌توان به K41S کمپانی LG و گلکسی  A11 اشاره کرد. گلکسی A02 نسبت به رقبا در بخش‌های صفحه نمایش و باتری بسیار فوق‌العاده بهتر عمل کرده است اما در باقی بخش‌ها می‌تواند میدان را برای رقبا خالی کند و شرکت سامسونگ در این بازه قیمتی می‌توانست بسیار قدرتمندتر عمل کند. اما در نهایت انتخاب این گوشی با شماست.

 

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل





:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 30 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: